Balayı - Honeymoon - Koh Samui

Eveeeettt kına ve düğünü atlattıktan sonra sıra geldi yorgunluk ve stresi atmaya :)
Balayı programımızı 5 ay önceden planlamıştık. Hatta kafamızda birkaç yer vardı ve bunlarla ilgili postlar yayınlamıştım. Göz atmak isteyenler için linkleri tekrar paylaşıyorum.

Biz balayı programı için WTS (World Travel Service) ile anlaştık. Sadece bize özel bir program hazırladılar. Tercihimiz Tayland'ın Koh Samui adası oldu. 27 Mayıs'ta hareket edecektik. Önce Singapur'a oradanda adamıza uçacaktık. Toplamda 12 saatlik bir uçuş bizi bekliyordu. :))
27 Mayıs'a kadar Ankara'da Tunalı Hilmi'de bulunan Gordion Hotel'de geçirdik zamanımızı. Zaten 26 Mayıs'ta dış çekimlerimiz vardı ve tekrardan saç, makyaj yapılıp gelinliği giydim. Yalnız şunu söylemeliyim ki herşey bittikten sonra o gelinliği giymek bir işkence :)).

27 Mayıs akşamı İstanbul'dan Singapura, Singapur Airlines ile 10 saatlik bir uçuş gerçekleştirdik. Yaklaşık 3 saat bizi Koh Samui'ye götürecek olan uçuşu bekledik. 10 saatlik uçuş kimsenin gözünü korkutmasın bence. Çok konforlu bir uçuş oldu ve biz uyuyamadığımız için elimiz sürekli kumanda da hostesi çağırıp birşeyler istedik. Kesin bizimle ilgilenen hostes arkamızdan çok fazla kulağımızı çınlatmıştır :)). Koh Samui'ye indikten sonra bizi özel ciple alıp otelimize götürdüler. Hava sanırım 40 derece falandı ve orası 12 ay boyunca sıcak olan bir memleket. Biz balayı için otelin villalarından yer ayırtmıştık. İyiki de öyle yapmışız. Villamız muhteşemdi. Bahçesinde bir duş, banyosunda bir jakuzi ve ayrıca bir duşu daha vardı.

İlk günümüzü otelde dinlenerek geçirdik. Havuz ve okyanusun keyfini çıkardık. Akşam olunca kendimizi adanın kollarına bıraktık :). Chaweng en hareketli bölgesi idi adanın. Otelin önünden dolmuşlarla gidiliyor. Merkeze indiğimizde bir sürü hediyelik eşya dükkanı ve adım başı bulunan masaj salonları dikkatimizi çekti. Hemen masaj konusuna geçiyorum. Bildiğiniz gibi Thai masajının üzerine masaj yoktur. Ben daha önce Türkiye'de yaptırmıştım ancak yerinde yaptırınca bizimkilerin ne kadar sallama yaptıklarını anladım. Biz eşimle her gün 1-1,5 saat masaj yaptırdık ve fiyatlar o kadar uygun ki. Kişi başı 30-40 Tl'ye inanılmaz masajlar yaptırdık. Hatta döneceğimiz akşam yarım saat ayak masajı yaptırdık ve sadece 15 Tl.

Çok fakir bir ülke olduğu için onlara verdiğiniz her lira onlar için çok değerli. Tabiki onlarda lira yok :)) Para birimleri Baht. 1 Lira yaklaşık 12 Baht ediyor. Yeme-içme gezme çok ucuz bize göre. Neyse hemen devam ediyorum. Bir günümüzü ada turuna harcamak istedik. Gelmişken her yeri görelim dedik. WTS'nin anlaşmalı acentesi zaten sürekli ilgileniyordu bizimle ve bir gün boyunca tüm adayı gezdirdiler. Maymunlar ormanı ve fil safari unutulmazdı.

Diğer bir gün ise sürat teknesiyle geziye çıktık. Başka adaları gezdik. Bir ada da kayaking yaptık. Diğer bir adanın yakınlarında şnorkel yaptık. Sürat teknesi gerçekten muhteşemdi, kaptanımız çok çılgındı ve artistik hareketlerle heyecanlandırdı bizi :).

Anlatılacak çok şey var ancak çok fazla sıkmak istemiyorum sizi. Görülmesi gereken yerlerden birisi bence Tayland ve ona bağlı adalar. Ben bir kez daha gitmek istiyorum açıkçası. Yeme-içme konusunda pek sıkıntı olmuyor. Deniz ürünleri bol ama balık yiyecekseniz Baracudayı tercih etmelisiniz. Çünkü diğerlerinde balık tadı yok. Ayrıca kalamar sevenler için bir cennet diyebilirim. Hiçbirşey yiyemezseniz Burger King ve Mc Donalds sabaha kadar hizmetinizde... Bir de kullandıkları soya yağından dolayı sanırım, değişik bir koku hakim adaya ve ülkeye.

Benim yazmayı unuttuğum şeyler çoktur ama ilgilenen ve soru sormak isteyenleri yorum kısmına beklerim :))

Artık fotoğraf zamanı :)) Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))