Dragon Food - Ejder Meyvesi Nedir ve Faydaları Nelerdir?

   Dragon Food yani Ejder Meyvesiyle balayı için gittiğimiz Koh Samui-Tayland'da tanıştım. Daha önce ne adını duymuştum ne de görmüştüm. Balayı yazım için tık tık

   Otelde kahvaltıda bu meyveyi gördüm ve hemen tabağıma almıştım birkaç parça. Görüntüsü beni cezbetmişti. Dışı böyle fuşya rengi gibi, içi beyaz ve üzerinde siyah noktalar vardı. O kadar uzak ülkelere gitmişken bilmediğimiz tatları denemek gerekir diye saldırmıştım. Ama bu meyve al beni diyordu :)). Tabağıma aldıktan sonra garsona bunun ne olduğunu sordum. Aldığım cevap Dragon Food oldu. Ejder yiyeceği ne olabilir ki acaba falan diye akıl yürütmeye çalıştım ama sonuçta çokta üzerinde durmadım. Nasılsa sonradan google amcaya sorup öğrenecektim :).

   Hemen tadına baktım ve emin olun size tarif edecek kelime bulamıyorum. Çünkü tadı yok bence :). İçi beyaz kremsi ve sanki çörek otu varmış gibi siyah çekirdekleri var. Bizim bildiğimiz kivi gibi yani siyah çekirdekli. Tatsız, tuzsuz birşeydi. Meğerse Dragon Food'un içi pembe renkli olanları varmış, onlar tatlıymış ve yemesi zevkliymiş. Ben Türkiye'ye döndükten sonra Dragon Food (Ejder Meyvesi)'u araştırdım ve sizlerle paylaşmak istiyorum.








   Dragon Food-Ejder Meyvesi'nin bir diğer adı Pitaya imiş. Bu Hylocereus cinsi bir kaktüs bitkisiymiş ve bu cins bitkiler sadece gece açtıkları için gecenin kraliçesi olarak bilinirlermiş.

Dragon Food-Ejder Meyvesi (Pitaya)'nin Faydaları;

1. Göz sağlığını korur
2. Tip-2 Diyabet hastaları için çok faydalıdır
3. Kalsiyumdan zengin olduğu için kemikleri güçlendirir
4. Rahim ve yumurtalık sorunlarında etkilidir
5. Yüksek tansiyonu dengeler
6. C vitamini, Magnezyum, Potasyum ve lif açısından çok zengindir
7. Akciğer, böbrek ve ince bağırsak hastalıklarında olumlu etkisi vardır.

   Bunlar benim bulabildiğim faydaları ama eminim daha çok faydası vardır. Ülkemizde de Mersin, Antalya gibi güney şehirlerimizde yetiştiriliyor ve satılıyormuş. Eğer bulabilirsem içi pembe olan Ejder Meyvesi'ni de denemek istiyorum. Merak edenleriniz olursa internette satışı yapılıyor siz de deneyebilirsiniz.

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))

Yorumlar

  1. :) Çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı yok bana göre maalesef :) ben bişeye benzetemedim. Ama görüntü süper :)

      Sil

Yorum Gönder