Hamilelikte 30. ve 31. Haftalar

Merhaba,

   Hamilelik serüvenim hızla devam etmekte. Sona yaklaşırken zaman sanki daha hızlı akmaya başladı. Alınacak her şeyi aldık. Yine de ufak tefek eksikler çıkıyor hemen hallediyoruz.



   30. haftam iyi geçti. Sadece göbeğimin biraz daha büyüdüğünü hissettim ve oturup kalkarken zorlanmaya başladım. 30+3'te doktor kontrolümüz vardı. Bizim minik oğluş Doruk (bahsettim mi hatırlamıyorum ama ismi Doruk olacak oğluşun :) ) 1847 gr olmuş. Yine yüzünü göstermedi bize. Sanırım anne ve babasına sürpriz yapmak istiyor. Mide ekşimelerim ve reflu başladı. Doktorum bir ilaç verdi ancak etkisini göremedim ve içinde paraben olduğu için 2 kere mecburiyetten içtikten sonra kullanmadım. Bu duruma kendimce bir çözüm buldum. Naneli şekersiz sakız çiğneyerek çok rahatladım ve artık koliyle sakızımız var :). NST (nonstres test)' ye girdim ve anormal bir seyir gözlemlenmedi çok şükür.






   31. haftam tam iyi gidiyordu ki son günlerinde bir sıkıntım oluştu. Bir gece çok güzel yattım uyudum ama sabah kalktığımda el bileklerim feci halde ağrıyordu. Ellerimi sağa sola çevirirken ya da bir şey kaldırırken canım acımaya başladı. Benim düşüncem gece yatarken ellerimin üstüne yatmış olabilmemdi. Ama bu olay devam etti ve gün geçtikçe canım daha fazla acımaya başladı. İnternette biraz araştırma yaptım ve bu durumun Karpal Tünel Sendromu olabileceğini öğrendim. Hamilelikte bu durum ortaya çıkabilirmiş ve doğumdan bir süre sonra kendiliğinden geçermiş. Doktor kontrolüm 32. haftada olduğu için danışmak için o haftayı bekliyorum. 

   30. ve 31. haftadaki ortak şikayetlerim:

- Gece 02:30 veya 03:30 ya da geç uyuduysam 05:30'daki fiks wc merasimlerim

- Sağ ya da sol tarafıma yattığım için belli bir süre sonra uyuşuyorum ve yatakta her dönüşüm bir törenle gerçekleşiyor :).

- Mide ekşimelerim ve reflu

- El bilek ağrılarım

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))


Yorumlar

  1. Ahh şikayetleri okuyunca eskilere gittim biraz..:) O yatakta ağrılardan dolayı dönememek var ya.. Aman aman.. Ama geçiyor hepsi. Az kalmış. hayırlısıyla alın beğinizi kucağınıza. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah şu son haftalar çabuk geçer :)) Teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder